PRESENTACIÓ
Benvingudes i benvinguts
a l’Itinerari Botànic Didàctic!

El projecte ITINERARI BOTÀNIC DIDÀCTIC ja està en marxa en l'IES RODOLFO LLOPIS. Este projecte naix de la implicació del departament d'Agrària, amb la il·lusió de transmetre als alumnes nostra passió per la conservació del medi natural i fomentar el coneixement de la riquesa botànica del nostre entorn. El projecte s'engloba dins del PIIE d'innovació i investigació educativa, per la qual cosa ha rebut una assignació econòmica per part de la Conselleria competent en matèria d'educació de la Generalitat.
L'import
de la dita assignació s’ha destinat íntegrament a la realització d'un itinerari
botànic didàctic. L'execució de les obres realitzada per part de l'alumnat dels
cicles formatius del Grau Superior en Gestió Forestal i del Medi Natural, del
Grau Mitjà en Aprofitament i Conservació del medi natural i de FPB en
Agrojardinería i Composicions florals i s'engloba com a part dels continguts
pràctics en els diferents mòduls.
El
projecte és una iniciativa interdisciplinària, intercultural, interetapa i
plurilingüe que permetrà als alumnes conéixer i apreciar la riquesa botànica
del nostre entorn. L'aspecte del plurilingüisme s'enfocarà, d'una banda des de
l'aprenentatge, per part dels alumnes receptors, dels noms comuns en valencià i
castellà. D'altra banda, els alumnes del mòdul de Tècniques d'Educació
Ambiental, guiaran la visita en castellà, valencià i anglés, a diferents grups
de diferents edats.
El
nostre objectiu ha estat dissenyar i
realitzar un sender didàctic perquè
tingues una experiència botànica i que gaudeixes coneixent la flora
mediterrània i les característiques d’aquest ecosistema. Què estàs a punt
de trobar-hi?
·
Mapa de l’itinerari
elaborat per alumnat de Topografia Agrària.
·
24 espècies de flora
típiques de l’ecosistema mediterrani identificades
per les i els alumnes de Botànica Agronòmica i
Fonaments Agronòmics.
·
24 cartells d’identificació
de plantes amb el seu nom científic i comú (en valencià, castellà i
anglés) i l’accés amb codi QR a una fitxa botànica, elaborats per
les i els alumnes de Tècniques d’Educació
Ambiental (TEA).
·
24 definicions etimològiques
que expliquen d‟on venen els noms científics de
les plantes, si són tòxiques, si tenen propietats
medicinals, etc., elaborades per alumnat de Cultura Clàssica i Llatí. Textos
i noms comuns traduïts en el mòdul d’Anglés
Tècnic.
·
Arranjament i plantació
realitzat per alumnat de Repoblacions Forestals
i Tractaments Silvícoles i Operacions Bàsiques de Preparació
del Terreny.
·
Plantació d’arbres singulars
realitzada durant el Dia de l’Arbre i gestionada por alumnat de
TEA.
· Cicles formatius: Superior de Gestió
Forestal i del Medi Natural, Mitjà d’Aprofitament i Conservació del Medi
Natural, Bàsic d’Agrojardineria i Composicions Florals.
· Cursos de 3r i 4 t ESO assignatura de Cultura
Clàssica i Llatí, i 3r curs de Biologia i Geologia.
· Infantil i Primària del
CEIP Bernat de Sarrià participant en el Dia de l’Arbre i
especialment 2 n de Primària amb l’assignatura de
Coneixement del Medi.
· Departament d’Agrària i
de Biologia: Creant i actualitzant la web del projecte.
Desitgem que gaudeixes i aprengues amb nosaltres!
Comentarios
Publicar un comentario